Återbetalningspolicy

30-dagars returpolicy

Vi erbjuder en 30-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar efter att du mottagit din vara för att begära en retur.

För att vara berättigad till en retur måste din vara vara i samma skick som när du mottog den. Du måste också tillhandahålla kvittot eller ett köpbevis.


Så gör du en retur

För att initiera en retur kan du kontakta oss på kontakt@lurisastockholm.se.

Om din retur godkänns skickar vi en fraktsedel samt instruktioner om hur och vart du ska skicka ditt paket. Varor som returneras utan en tidigare godkänd begäran kommer inte att accepteras.

Tveka inte att kontakta oss på kontakt@lurisastockholm.se om du har några frågor angående returer.


Skadade eller defekta varor

Vänligen inspektera din beställning direkt vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om en vara är defekt, skadad eller felaktig, så att vi kan bedöma problemet och hitta en lösning.


Byten

Det snabbaste sättet att få den vara du vill ha är att returnera den du har. När returen har godkänts kan du göra ett nytt köp separat för den nya varan.


14-dagars ångerrätt för Europeiska unionen

Utöver ovanstående, om varan skickas till Europeiska unionen, har du rätt att ångra eller returnera din beställning inom 14 dagar, oavsett anledning och utan motivering.

Som tidigare nämnts måste din vara vara i samma skick som när du mottog denoanvänd, med etiketter kvar och i sin originalförpackning. Du måste också tillhandahålla kvittot eller ett köpbevis.


Återbetalningar

Vi meddelar dig när vi har mottagit och inspekterat din retur och informerar dig om återbetalningen har godkänts eller inte.

Om godkänd kommer du automatiskt att få en återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar.

Observera att det kan ta lite tid för din bank eller kortutgivare att behandla och bokföra återbetalningen.

Om mer än 15 arbetsdagar har gått sedan din retur godkändes och du inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på kontakt@lurisastockholm.se.